Vedran Morin/Glas otoka
GLAS OTOKA LOŠINJ

Izložba ‘Forbidden melody’ slikara i glazbenika Vedrana Ružića u Lošinjskome muzeju

Od utorka 16. ožujka do 17. travnja 2021. u Galeriji Fritzi Lošinjskog muzeja može se razgledati samostalna likovna izložba “Forbidden melody” slikara i glazbenika Vedrana Ružića, vizualnog umjetnika i jazz-glazbenika (kontrabas i bas gitara). Tijekom posjeta izložbe može se poslušati projekt Libertin, za jazz kvartet i tri suvremena plesača u trajanju od 45 minuta.

S obzirom na epidemiološke mjere, službenog otvorenja neće biti nego će na dan otvorenja posjetitelji moći razgledati izložbu od 18 do 20 sati. Radno vrijeme Muzeja je od utorka do petka od 10 do 13 te od 18 do 20 sati, subotom od 10 do 13 sati (nedjeljom, ponedjeljkom i blagdanom zatvoreno). Moli se posjetitelje da se strogo pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera, poštuju socijalnu distancu od 2 m te ispravno nose maske na licu.

O Vedranu Ružiću i ciklusu radova “Forbidden melody”

Diplomirao je 2018. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer slikarstvo s diplomskim radom “Povezivanje glazbe i slikarstva”, a prethodno je pohađao i Jazz konzervatorij u Klagenfurtu. Izlagao je na oko 25 samostalnih izložbi u galerijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Posljednjih godinu dana fokusirao se na izvedbu serijala slika i skulptura s ciljem povezivanja umjetnosti.

Ciklus radova “Forbidden melody – Izolacija kao umjetnička inspiracija” nastaje tijekom 2020. nakon povratka s umjetničke rezidencije u Berlinu, no nastavlja se i u 2021. godini, a kazuje o atmosferi izazvanoj korona virusom. Koristeći isključivo one materijale koje je pronašao u svojih nekoliko kvadrata stana te u podrumu, do izražaja dolazi Vedranova inovativnost likovnih rješenja. Naizgled odbačenim materijalima daje novu vrijednost i svrhu postojanja. Reciklira stare prozorske škure, drvene police koje mu služe kao platna, stare knjige, opuške s poda, stare žice s instrumenata i slično. Intervenira u prostoru u vidu instalacija, maštovitih trodimenzionalnih djelapomičući granice naše percepcije, prisiljavajući nas da svijet i prostor gledamo na drugačiji način. Izvlačeći nas iz okvira, pokazuje kako i najobičniji ulaz u atelje, stara “posteja” krevet, betonski blok, “lancun” plahta ili bodljikava žica mogu poslužiti kao prazno slikarsko platno. Lajtmotiv ciklusa bodljikava je žica s kojom Vedran koketira, prikazuje njezinu filozofsku pozadinu uporabe koja postaje univerzalnim simbolom razdvajanja, čežnje, otuđenosti, tlačenja, tiranije i opresije te političkih razlika.

Povezujući umjetnosti i spajajući ono čime se najviše voli baviti – glazbom i likovnošću, simbolički dovodi u suodnos notni zapis oblikovan tišinom, odnosno izostavljanjem nota, i bodljikavu žicu koja oslikava nestanak melodije kroz trajanje neizvjesne tišine. Vedran svojom spontanom jednostavnošću komunicira s publikom kroz vlastiti, visoko razvijeni i autonomni jezik.

(Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Whatsapp ili Viber broja 091 619 7475, e-poštom na glasotoka@gmail.com ili porukom na Facebook stranicu "Glas otoka")

Slične objave

NAŠA GRAĐA – VAŠ MUZEJ ‘Zadaće (lošinjskih) muzeja u uvjetima kriza’

Glas otoka

FOTO Otvorena godišnja izložba fotografija Foto kluba Lošinj

Glas otoka

Godišnja izložba fotografija Foto kluba Lošinj ‘More, ljudi i obale’

Glas otoka