Preslika/SNH
HRVATSKA

Kampanja ‘Zajedno za jačanje lokalnih medija’ odlična je prilika da se prisjetimo pritisaka otočnih šerifa

Sindikat novinara Hrvatske u suradnji s Hrvatskim novinarskim društvom pokreće kampanju “Zajedno za jačanje lokalnih medija” kako bi se javnost upoznala s pritiscima kojima su izloženi novinari u lokalnim medijima od strane lokalnih šerifa i njihovih pijuna.

“Znamo da je situacija u lokalnim medijima iznimno teška, da ovise o financiranju jedinica lokalne samouprave, da su na dnevnoj bazi izloženi pritiscima lokalnih šerifa. Mnogo toga treba promijeniti, poboljšati. Promijenimo regulativu, način financiranja i time poboljšajmo položaj novinara u lokalnim medijima zajedno. Želimo vam pomoći da odbijete pritiske lokalnih šerifa, ali trebamo vašu pomoć”, navodi se u pozivu Sindikata.

Cilj kampanje je ojačati novinare u lokalnim medijima stoga SNH poziva na uključenje u sindikat i formiranje podružnica, te aktivno uključivanje u novinarske radne grupe koje će definirati zahtjeve za izmjenu zakonodavstva kako bi se osigurao rad lokalnih medija bez ovisnosti o jedinicama lokalne samouprave.

SHN podsjeća na posljednja istraživanja provedena prije pet godina koja pokazuju da u sektoru lokalnih medija radi otprilike 2000 ljudi.

“Iako toliki broj lokalnih medija na prvi pogled može sugerirati zadovoljavajuću razinu medijskog pluralizma, broj zaposlenih opada već cijelo desetljeće, internetske stranice se gase s podjednakom lakoćom, kao što se i pokreću. Većina lokalnih medija je u komercijalnom režimu poslovanja, što se ujedno čini i njihovim osnovnim problemom. Kapacitet lokalne ekonomije u Hrvatskoj nije toliki da bi mogla putem oglašavanja financirati medijsku proizvodnju. Posebno otkada se sve veći dio oglašavanja preseljava na internet, a cijene tradicionalnog novinskog, televizijskog i radijskog oglašavanja padaju, lokalnim medijima postaje sve teže financirati proizvodnju lokalnih vijesti i originalnih medijskih sadržaja. Sredstva Fonda za pluralizam koja dodjeljuje medijski regulator, Agencija za elektroničke medije, nisu se značajnije povećala i općenito su nedovoljna da pokriju gubitke na strani komercijalnih prihoda. Zbog svega toga su lokalni mediji sve više upućeni na financijske aranžmane s gradonačelnicima”, naglašavaju iz Sindikata novinara Hrvatske i upozoravaju kako se u tim najčešće sasvim netransparentnim “oglašivačkim” transakcijama se neovisnost medija žrtvuje u zamjenu za odgodu bankrota.

(Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Whatsapp ili Viber broja 091 619 7475, e-poštom na glasotoka@gmail.com ili porukom na Facebook stranicu "Glas otoka")

Slične objave

U Hrvatskoj trenutno aktivno najmanje 924 tužbi protiv medija i novinara

Glas otoka

HND poziva javne dužnosnike da prestanu prozivati novinare

Glas otoka

Europska federacija novinara osudila optužbe iz HDZ-a o uroti medija i oporbe

Glas otoka