Ilustracija: Pixabay
HRVATSKA

Centar poduzetnica: Prošla je godina neviđenog poduzetničkog izazova, 2021. je vrijeme poduzetničkih pobjeda

Novu 2021. godinu dočekujemo umorni od korone, epidemioloških mjera, stezanja remena, smanjenih prihoda (za neke i nepostojećih…), stisnuti neizvjesnošću, ali uvijek s dovoljno poduzetničke snage da ne pokleknemo.

U to je uvjerena i mlada poduzetnica Melisa Idrizi, višegodišnja Loyalty članica Centra poduzetnica iz Nove Gradiške, vlasnica Centra za fizioterapiju Femur koji se smjestio u zagrebačkom Green gold poslovnom centru, koja je u prvom lockdownu 2020. godine bila u cijelosti zatvorena, dok ovaj drugi provodi pod strogim epidemiološkim mjerama zbog kojega joj je smanjena poslovna aktivnost, ali ne i poslovni optimizam i vjera da će Nova godina donijeti nova bolja rješenja za poduzetništvo.

Naravno da smo svi mi na realnom tržištu ostali u prvom udaru korone zatečeni svim posljedicama koje je po naše zdravlje, život, ali i poduzetništvo pandemija ostavila i ostavlja. No, sada kada smo sretni da smo je uspješno preboljeli, odnosno zaobišli i nismo se zarazili, vrijeme je da se čim učinkovitije vratimo svojem svakodnevlju, posebice učinkovitom poduzetništvu od kojega sve kreće. Jer bez uspješnog poduzetništva, neće biti niti uspješnog oporavka gospodarstva, a bez navedenoga nema ni normalnog života“, smatra ova poduzetnica koja ne gubi nadu da će nakon izazovima prožete 2020. godine, nova kalendarska donijeti ipak više uspjeha.

Nova kalendarska godina uvijek je vrijeme za nove, vjerujemo za sve, uspješne početke. Tome se treba nadati, ali u tom pravcu i djelovati. Zbog kuknjave, samosažalijevanja, oklijevanja, neaktivnosti, pesimizma nitko nije stigao do željenog cilja i uspjeha, pa tako nećemo i u 2021. godini. Treba jednostavno zavrnuti rukave, ne posustati i raditi da se učinkovito svladaju posljedice koje je korona ostavila na sve segmente našeg djelovanja, ali i osobnosti“, zaključuje poduzetnica Melisa Idrizi.

U Varaždinskim Toplicama, poznatom lječilištu još iz vremena starih Rimljana, privodi se kraju jedna od najvećih investicija domaćeg kapitala u najmoderniji hotelski kompleks kontinentalnog turizma jugoistočne Europe – Hotel Bernarda. Ovo velebno zdanje koje bi trebalo otvoriti svoja vrata prvim gostima na proljeće iduće godine, investicijski je plod višedesetljetnog poduzetničkog uspješnog angažmana i poslovanja Bernarde Cecelje i to u jeku Covid-19 i gospodarske krize. I unatoč svemu, ne predaje se, nego nastavlja dalje, puna optimizma i vjere u bolju 2021. godinu od ove koju ispraćamo.

Manje više svi poduzetnici su osjetili što znači napad jednog virusa. Poslovanje nam je bilo izrazito teško. Što se tiče ugostiteljstva, tu smo bili (i jesmo još uvijek) zatvoreni dva puta u jednoj godini što se, naravno izuzetno loše odrazilo na naše poslovanje. Imamo i proizvodnju koja je vezana na turistički sektor gdje nam je izvoz bio 70% u države Europske Unije, a budući da je i tu došlo do zatvaranja granica i objekata te zabrana svih mogućih manifestacija (održavanje sajmova, kongresa…) kroz koje su se punili hotelski objekti, osjetimo i u ovom našem poslovnom segmentu ogroman pad proizvodnje. Da bi poduzetnički opstali najvažnije je očuvanje radnih mjesta. Ovim putem bi se zahvalila Vladi RH na pomoći koju smo koristili i koristimo za vrijeme pandemije. Naravno – svi ostali troškovi su srezani onoliko koliko se moglo za da bi mogli neometano isplaćivati osobne dohotke u dogovorenom, punom iznosu, kao i izvršavanje svojih obaveza prema državi i dobavljačima“, opisuje Bernarda Cecelja, Premium partnerica Centra poduzetnica, jedna od najnagrađivanijih poduzetnica, inovatorica i poslovnih žena ovih prostora, koja nije posustajala niti odustajala, koroni unatoč.

Tvrtka ove poduzetnice iz Varaždinskih Toplica svih prijašnjih godina nije isplaćivala dobit, nego je sve ostajalo za ulaganja u novu proizvodnu tehnologiju, investicije, ali i preustroj prema maksimalnoj ekonomičnosti poslovanja kada je došla korona kriza, kako bi se održala razina zaposlenosti i plaća, kao i prije nje.

Pandemiji unatoč tražimo i nova tržišta, njegujemo i odnose s našim postojećim vjernim kupcima, nastojimo biti na usluzi svima koji zatraže naš savjet, pomoć, potporu i proizvode. Svjesna sam da su nam prihodi pali za oko 60 posto, no unatoč svim izazovima i poteškoćama, uspjeli smo zadržati sve zaposlenike, podmiriti sve naše poslovne obaveze. U 2020. godini su izostali mnoge beneficije našeg kolektiva za zaposlenike koje smo njegovali 22 godine, poput izleta, druženja, dječjih darova, ali bitno je da smo ostali zdravi – ističe Bernarda Cecelja zaključujući da je njezina poruka i želja za novu 2021. prije svega da razmišljajmo pozitivno, nakon čega će doći i bolja vremena

Poduzetnica iz Dubrovnika Loyalty članica Centra poduzetnica Helena Fjorović, poznata po svom uspješnom franšiznom poslovanju u segmentu bolje tjelesne forme i zdravog života vrlo je konkretna glede godine na izmaku kao i onoga što nas očekuje.

U našem poslovanju 2020. godina je promijenila neke postavke, poput činjenice da smo prilagodili cijene naši usluga u prvom redu. Uveli smo i neke nove usluge i tretmane, prilagođene epidemiološkim mjerama, a opet koje su pomogle da se naše klijentice oslobode stresa i loših emocija koje je korona kriza uvjetovala. U ovoj godini pokrenuli smo i neka ulaganja i unapređenje poduzetničkih aktivnosti, stoga bez obzira na sve očekujem da 2021. godina bude briljantna – vrlo je optimistična poduzetnica Helena Fjorović.

Našoj višegodišnjoj Loyalty članici Zagrepčanki Maji Ilčić, cijela 2020. godina bila je prožeta, kako ističe, u najmanju ruku, stalnim pokušajima da pronađe poduzetnički uspjeh, bez obzira na ono što se oko nas u zdravstvenom, ali i gospodarskom smislu događalo.

Što te ne ubije, ojača te – kaže stara narodna mudrost. Dakle izazovi u 2020. jesu bili šokantni i čudnovati, ali bili su izdržljivi, jednostavno sam se prešaltala i pokrenula nekoliko projekta u kojima plovim, a neki novi su i u pripremi. Da konkretno riječima opišem 2020. godinu nabrojala bih da je bila: izazovna, nepredvidiva, neočekivana i čudna s istim takvih ishodom poslovanja. A što se tiče 2021. godine prvenstveno priželjkujem zdravlje i stabilnost, ostalo će doći polako“, jasna je i kratka poduzetnica Maja Ilčić svjesna da nam izazovi dolaze i u nadolazećoj godini, ali jednako tako i da su savladivi uz dovoljno poduzetničkog optimizma, volje i aktivnosti.

Naš višegodišnji Loyalty član iz Varaždina poduzetnik Damir Vujnovac drži da je poslovanje u 2020. godini unatoč svim poteškoćama, iznjedrilo neke nove mogućnosti, pojačane tržišne aktivnosti, koje su čak dovele i do rezultata koji nadmašuje prošlogodišnje učinke.

Ova 2020. godina nas je natjerala na razmišljanje, na inovativnost u poslovnom, ali i u privatnom smislu. Čovjek je prilagodljivo biće i uspijeva se adaptirati na nove okolnosti. Vjerujem da je većina poduzetnika intenzivirala svoje aktivnosti ne bi li zadržala dosadašnji nivo poslovanja, ali isto tako i razmišljala o novim mogućnostima, aktivnostima ili nišama u koje će uložiti svoje vrijeme, trud i kapital. Sve ovo nabrojano poduzetnicima ne bi trebalo biti neko iznenađenje i novost, budući da bi to trebale biti odlike poduzetničkog djelovanja i u vremenima blagostanja. Aktivnosti koje su ranije generirale prihode moje tvrtke ove su godine gotovo ugasle nemogućnošću organiziranja različitih predavanja i edukacija. Djelomično preseljenje aktivnosti na društvene mreže minimalno je ublažilo pad prihoda edukativnog dijela poslovnih aktivnosti, no pojačani angažman na prodaji novih proizvoda i pronalaženje novih putova do krajnjih korisnika rezultirali su mogućnošću investiranja u, za mene, potpuno nove aktivnosti. Istovremeno, nisam zaboravio dosadašnje partnere, bili oni kupci ili dobavljači, i svoje sam obveze prema njima servisirao i prije ugovorenih rokova, nastojeći i njima olakšati poslovanje u ovim zahtjevnim vremenima“, vrlo precizno “detektira” i analizira poduzetnik Damir Vujnovac uz želje za 2021. godinu otpočnemo u pravcu da se funkcioniranje društva normalizira.

I da se, konačno, bavimo razvojem poslovanja u normalnim okolnostima. Nedostaje mi živi kontakt s ljudima, živi protok energije među suradnicima, prijateljima, poslovnim partnerima, izvođačima i publikom. Nikakva pomagala ni mediji ne mogu zamijeniti ljudsku blizinu. Tu blizinu i toplinu želim svima u Novoj 2021. godini – optimistično poručuje poduzetnik i Loyalty član Centra poduzetnica Damir Vunovac iz Varaždina.

(Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Whatsapp ili Viber broja 091 619 7475, e-poštom na glasotoka@gmail.com ili porukom na Facebook stranicu "Glas otoka")

Slične objave

Centar poduzetnica i Udruga mladih Grubiša u volonterskoj akciji pomoći općini Majur

Glas otoka

B2B SUSRETI U POREČU: ‘Strah od krize se pobjeđuje upornošću i ustrajnošću’

Glas otoka

B2B susreti poduzetnica i poduzetnika u organizaciji Centra poduzetnica

Glas otoka