Iz španjolske luke Sagunto u Omišalj na otoku Krku stigao je brod LNG Croatia s ukapljenim prirodnim plinom potreban za probni rad terminala, javlja HRT.
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić istaknuo je da je riječ o projektu vrijednom 230 milijuna eura, koji je od strateške važnosti za Hrvatsku i Europsku uniju.
“Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja realizacijom ovoga projekta ucrtali su Hrvatsku na energetsku kartu svijeta. Ovaj alternativni dobavni pravac u narednim desetljećima osigurat će Republici Hrvatskoj opskrbu plinom. U konačnici, izvoz plina potaknut će dodatnu konkurenciju i utjecati na cijenu plina. Dolaskom LNG Terminala u Omišalj i njegovim uvođenjem u rad ostvareno je sve o čemu se sanjalo još od 1993. godine”, rekao je ministar novinarima.
Brod je dugačak 280,17 m, širok 43 m te bruto tonaže 96576 t. Skladišni prostor sastoji se od četiri skladišna spremnika za UPP ukupnog skladišnog kapaciteta 140.206 m3. Također, na brodu se nalaze tri jedinice za uplinjavanje (regasifikaciju) UPP-a s maksimalnom stopom uplinjavanja od 451.840 m3/sat, no FSRU brod radit će maksimalnim kapacitetom do 300.000 m3/sat, odnosno 2,6 milijardi m3/godišnje, a u skladu s mogućnostima plinskog transportnog sustava Republike Hrvatske. Maksimalna stopa pretovara UPP-a iz tankera za prijevoz UPP-a u FSRU brod iznosi 8.000 u m3/sat, dok je pristan terminala izveden tako da na terminal mogu pristajati i najveći tankeri za prijevoz UPP-a na svijetu, tj. Qmax brodovi, dužine preko 340 m i skladišnog kapaciteta od 260.000 m3.
Kako navode iz Ministarstva, slijede testiranja određenih sustava na FSRU brodu, svih sustava na kopnenom dijelu Terminala te njegovo puštanje u rad. Nakon obavljenih svih navedenih radnji Terminal za UPP bit će spreman za početak komercijalnoga rada koji se očekuje 1. siječnja 2021. godine prema odobrenom Godišnjem planu rasporedu usluga Terminala. U prve tri godine popunjenost kapaciteta Terminala iznosi 100 %, a do 2027. godine 84 %.